Estratègia Urbana de la Bici: pedalant per una ciutat més sostenible i saludable

Ahir, 18 d’abril, es va presentar, a la Biblioteca Rubió i Balaguer, l’Estratègia Urbana de la Bicicleta de Sant Boi de Llobregat. Tot un conjunt de mesures que fomenten l’ús d’aquest mitjà de transport i persegueixen l’objectiu de convertir la ciutat en un espai 100% ciclable.

L’alcaldessa, Lluïsa Moret, va ser l’encarregada d’obrir l’acte de presentació i destacar la importància d’implementar polítiques més sostenibles que “incideixin directament en la salut i la qualitat de vida de la gent”.  En aquest sentit, “quan parlem de sostenibilitat, no només ens estem referint a la cura pel medi ambient, sinó a un nou model econòmic que sigui competitiu i vetlli pel benestar de la ciutadania”.

Posteriorment, va agafar la paraula la regidora de Comerç, Turisme i Mobilitat, Elena Amat. L’edil va explicar que, a Sant Boi, tot i haver-hi 77 km d’entorn ciclable i més d’un 70% de l’espai urbà adaptat als ciclistes, especialment amb zones de trànsit pacificat, “només un 1% del total dels desplaçaments es fan en bici”. Per això, l’Estratègia Urbana de la Bicicleta “busca pujar aquest rati fins a un 5%”.

Amat va senyalar els cinc eixos principals d’aquesta estratègia: la millora i adaptació de les infraestructures, la formació ciclista, la comunicació i sensibilització ciutadana, el desenvolupament econòmic local i la salut a través de l’esport.

17004 - TRIPTICO Estrategia Urbana de la Bici v20180109 copia2

Taula rodona d’experts

L’esdeveniment va estar obert a la participació ciutadana i va comptar amb la presència de diferents experts, organitzats en una taula rodona.

Sergio Serna, CEO de Bikefriendly –una de les empreses punteres en la creació d’estratègies de cicloturisme- va apuntar a l’ús de les dades, que aporten les noves tecnologies, per treure el màxim rendiment a les inversions destinades a millorar l’espai ciclable.

En un segon bloc van participar Santiago Ribas, subdirector general de Planificació i Tecnologia de la Generalitat de Catalunya; Rossend Bosch, responsable de Projectes de Mobilitat Sostenible de l’AMB; i Josep Alboquers, cap de la Unitat d’Infraestructures de la Gerència de Serveis de Turisme de la DIBA. Els tres van parlar de la innovació i la implementació d’infraestructures ciclistes, tant a les ciutats del món més avançades en aquesta matèria com a nivell local.

Després Haritz Ferrando, de la Cooperativa Biciclot, i Santi Gómez, responsable de Programes de la Gasol Foundation, van destacar la importància de la formació en hàbits saludables i el foment de l’esport, des de la infància, per promoure l’ús de la bicicleta.

Finalment, l’acte es va tancar amb un torn obert de plecs i preguntes, per part del públic assistent, als experts que havien participat en la ponència.

 

One thought on “Estratègia Urbana de la Bici: pedalant per una ciutat més sostenible i saludable

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s